איך להכין תנור סולארי

12 May

מאז שלמדתי על בישול סולרי אני מתה לנסות.

השבוע, סוף סוף מצאתי קרטון מספיק גדול כדי להכין ממנו תנור סולארי לפי התכוניות של solar cooking.org

אתמול, כשסוף סוף גמרתי לשתול את הגינה, ונגמרו לי שקיות הניילון עבור שטיח אותו אני מכינה (על זה יסופר בימים הקרובים) החלטתי שהגיע הזמן להכין את התנור הסולרי, הידוע גם בשם קוקיט cookit באתר הזה יש תוכנית די מפורטת גם בס”מ וגם באינצ’ים. אם יש לכם סרגל אינצ’ים, עדיף להשתמש בו הפעם, היות והגריד עליו בנוי התוכנית הוא באינצ’ים ומאלץ את אנשי הסנטימטרים לשלוף מחשבונים כל דקה בערך.

בכל מקרה, לי אין סרגל אינצ’ים, ומצאתי את עצמי שולפת מחשבון כל שנייה ורבע, ואם זה לא מספיק מאתגר, נאלצתי להתמודד אם האריה השכונתי שלנו, שראה בקרטון, בסרגל, בעט ובסכין אויבים אותם יש להשמיד…

 

This slideshow requires JavaScript.

אני לא אכנס לכל תהליך ההכנה, היות התוכניות די ברורות אבל כן אציע כמה עיצות:

 וודאו שהקרטון שלכם שטוח. שלי התעוות כי השארתי אותו בחוץ בטל ובשמש כמה ימים והייתי צריכה להשקיע זמן בלשטח אותו. (אם הוא לא שטוח, הוא ישקף את קרני השמש והחום לכיוון הלא נכון).

שלא כמוני, וודאו שאתם מדביקים את נייר האלומיניום כמו שצריך. אם הוא לא מודבק כמו שצריך הוא יקרע יותר בקלות והקוקיט שלכם יחזיק מעמד פחות זמן.

וודאו שיש בקרבתכם חבילת מגבונים.

אני לא בטוחה למה זה קרה, אבל נייר האלומיניום שלי התקמט קצת לאחר ההדבקה. אני בטוחה שיהיה לזה השפעה על איך השמש משתקפת. אני לא בטוחה אם זה קריטי או לא.

עוד דבר, לא מצאתי שקיות קוקי מספיק גדולות כדי להכניס לתוכם את הסיר שלי. אני בטוחה שאם הייתי מתאמצת הייתי מוצאת משהו מתאים באינטרנט, אבל אין לי סבלנות לחכות. זה נראה לי מסובך מדי ומסורבל, וגם לזה אין לי סבלנות, אז פתחתי שתי שקיות קוקי רגילות ותפרתי מהן שקית גדולה יותר.

יכול להיות שהנקבים של המחט יפריעו מעט וייתנו לאוויר החם לברוח מהכיס שהשקית יוצרת, אבל לא נראה לי שזה משמעותי מאוד.

בכל מקרה, בזמן שאני כותבת מילים אלה, העוגה שלי אופה לה בנחת בשמש…..

תחזרו בקרוב לראות את התוצאה.

בינתיים תקפצו לבלוג של ג’ולי. היא הכינה תנור סולארי אחר משלי שאולי גם אתו אנסה.

בינתיים – מישהו מכיר מקום טוב למצוא בו מתכונים לבישול איטי?

4 Responses to “איך להכין תנור סולארי”

  1. hodapapercut June 5, 2012 at 6:19 am #

    cool!
    נכנס ל to do list שלי 🙂

    • Ruth June 5, 2012 at 7:12 am #

      מעולה! אני כבר משתמשת בו די הרבה והוא אכן עובד 🙂 תחזרי ותספרי מה בישלת וכמה זמן זה לקח!

Trackbacks/Pingbacks

  1. תוצרת התנור הסולארי – עוגת שמש « upcyclingruth - May 13, 2012

    […] אתם יודעים! העוגה לה חיכיתי כשכתבתי את הפוסט הקודם הצליחה, ונאכלה כולה לפני שהספקתי להגיד ג’ק […]

  2. תנור סולארי מקופסת פיצה- פעילות עם ילדים « הזמנה ליצירה - August 2, 2012

    […] בתנור סולארי יותר רציני, תמצאו קישור עם מידע רב בבלוג  Upcyclingruth  (הבלוג […]

Please comment and let me know what you think

