גמגומי פתיחה

27 Nov

איך נקרא למה שאני מתכוונת לעשות פה? חינוך מחדש? מסע לגילויי האני החדש? הכל חדש, אם כי כל העניין  הוא, שהכל בעצם ישן.

אני מניחה שהכי קל יהיה להגיד שמה שאני מנסה לעשות עבור עצמי זה לגלות מחדש את חדוות היצירה, ואת עושר החומר גם כשהחומרים הם לא עשירים.

יש שני דברים שמובילים אותי במסע הזה ואני לא בטוחה איזה מהם הוא המוטיבציה העיקרית – הראשון, ואולי זה שיקרא הבעיטה בישבן, זה שמניע אותי לפעולה מתוך דחיפות וצורך קיומי, הוא הצורך למצוא את הדרך לפרנסה חדשה. איך אני לוקחת אותי, את הכישורים, הכישרונות היכולות והאהבות שלי והופכת אותם לפרנסה?

השני הוא האהבה שלי לדברים משומשים לחיים שהם חיו ולחיים שהם ליוו. בשנים האחרונות האהבה שלי קיבלה לגיטימציה נוספת בדמות איכות הסביבה וגם אני, כמו רבים אחרים פועלת ממקום ירוק יותר מקודם. אני לובשת יד שנייה לא רק מטעמי עלות אלה מתוך עקרון של הערכת החומר והעבודה, דברים שעבדו לנו כחברה. חד פעמי. מילה נרדפת כמעט לכל חפץ שאנחנו משתמשים בו. איבדנו את הערך לחפצים ואם זאת אנחנו אוגרים וקונים יותר ויותר מהם. כתוצאה מכך, החומרים מהם עשויים החפצים הפך להיות עוד יותר זניח וחסר חשיבות מהחפצים עצמם.

פעם, דברים היו עוברים מוטציות. אם הסוודר היה קטן מדי, היו פורמים אותו וסורגים חדש. היום לא. היום זורקים לפח ורצים לחנות הקרובה.

 בשנה הקרובה אני הולכת לחקור את עניין ה recycle, repurpose reuse upcycle.  שמתוכם יש רק מילה אחת שמתורגמת לעברית – מחיזור.

 למרות שאני יודעת מהי נקודת ההתחלה של המסע הזה, אין לי ולו מושג ירוק מה יהיה סופה, אולם אין לי ספק שהיא תעבור בכמה חולצות ישנות וליד ערמות וערמות של עיתונים.

Marc Allen video

Please comment and let me know what you think

